FANDOM

Wiesława Kwiek - urodziła się w Siedlcach. Tu w 1980 roku ukończyła I LO im. B. Prusa w klasie humanistycznej. Chciała być krytykiem teatralnym lub filmowym, dlatego wybrała kulturoznawstwo. Egzaminy zdała, ale nie została przyjęta. Zaproponowano jej kierunek pokrewny i studiowała filologię polską w Uniwersytecie Łódzkim. Dyplom zdobyła w lipcu 1985 roku. Już kilka miesięcy później- we wrześniu rozpoczęła pracę w Szkole Podstawowej im. W. Bogusławskiego w Czerniewicach koło Tomaszowa Mazowieckiego. Tam spędziła 7 lat, by następnie przenieść się do Sokołowa Podlaskiego. Aktualnie pracuję w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 im. Janusza Kusocińskiego. Przez dwa lata (2001- 2003) uzupełniała etat w Publicznym Gimnazjum nr 2 w naszym mieście. W 2000 roku ukończyła Podyplomowe Studium Kształcenia Blokowego "KULTURA-JĘZYK POLSKI", a w 2004- ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ. Współpracuję z Uczelnianym Ośrodkiem Kultury Akademii Podlaskiej, Biuletynem Oświatowym "DORADCA", Biblioteką Pedagogiczną w Siedlcach i jej oddziałem w Sokołowie Podlaskim, gminnymi ośrodkami kultury w naszym powiecie. Bierze udział w imprezach i spotkaniach organizowanych przez Sokołowski Ośrodek Kultury, Towarzystwo Miłośników Ziemi Sterdyńskiej, Sokołowskie Towarzystwo Społeczno - Kulturalne. Nie jestem tylko biernym odbiorcą, ale inicjuję wiele działań, włączając się tym samym w tworzenie kultury w moim mieście i powiecie. W styczniu 2005 roku przyjęto mnie do Związku Literatów Polskich.

Jej książki to: "Od września do czerwca", "Smak istnienia", "Wróżba", "Lepiej zapobiegać niż leczyć", "Niebo-piekło", "Zanim przyrzeknę Ci miłość" i "Pieśń ujdzie cało... Historia i legendy Ziemi Sokołowskiej"